RESTITUIRI: VLAD HOGEA – ”ÎMI SCRIU DOMNII MAFIOȚI” (2004)

vlad caricatura  strasbourgAjuns la Iași (în fine!) în preajma Sărbătorilor de Paști, am avut surpriza să găsesc în cutia poștală, pe lângă obișnuitele facturi și pliante publicitare, și 3 scrisori de natură să mă intrige. Prima era o felicitare, imprimată pe hârtie lucioasă, frumos colorată, de la primarul interimar al orașului, Gheorghe Nichita. (…) A doua epistolă era de la Theodor Stolojan, iar pe plicul închis (ciudat lucru!) nu era scrisă adresa mea, a destinatarului, ci doar a lui, a expeditorului: Bd. Aviatorilor nr. 86, Sectorul 1, București. Ei, bravo, era să zic, ce om politicos, își dă adresa de acasă, ca să fie mai intim cu mine… Nici vorbă. Din informațiile pe care le dețin, Stolojan locuiește în strada Aurel Vlaicu nr. 42-44, scara 1, apartamentul 3, sectorul 1, București, nicidecum la adresa trecută pe plic. În interior, o foaie trasă la xerox, prin care președintele PNL mă îndeamnă să-l votez pe candidatul lor la primărie. Iată cum începe: ”Stimate ieșean, vă scriu cu emoție, dar și cu multă simpatie”… E cam cusută cu ață albă: Stolojan mă… simpatizează, dar nu mă cunoaște. Pentru el, sunt un ”stimat ieșean”, fără nume, fără chip, fără identitate, dar cu drept de vot. Puterea mea de a vota pe cine vreau, o dată la 4 ani, Stolojan vrea să i-o transfer lui, numai pentru că mi-a trimis un plic acasă, fără să-l intereseze cine sunt și cum mă cheamă. Și mai e și mincinos pe deasupra: ”Îmi amintesc cu plăcere momentele recente pe care le-am petrecut împreună cu ocazia sărbătoririi Zilei Unirii”. El – poate – o fi dănțuit, cu fularul galben la gât, la 24 Ianuarie, dar eu n-am fost acolo, ca să asist la spectacolul penibil al încăierării haitelor liberale și pesediste într-o zi sacră, care trebuia cinstită cu decență și cu măsură, nu de dragul voturilor și de ochii lumii. A treia misivă e de la Adrian Năstase. Acesta n-o fi avut bani să-mi pună cartea poștală într-un plic (?!), așa că mi-a trimis-o ca atare: cu icoana Mântuitorului pe o parte și cu mesajul primului-ministru pe verso. Năstase îmi urează, între altele, ”înțelegere cu cei dragi”. Deși ar fi trebuit să știe, ca un creștin ce se pretinde, că omul cuvios și înțelept e dator să se înțeleagă și cu aceia care nu-i sunt dragi. Aceste nuanțări i-au scăpat, din păcate, mult prea grăbitului premier, care a comis blasfemia de a pune, pe hârtia care conținea cuvintele sale ipocrite, chipul lui Isus…

Cei trei nu mi-au scris pentru că mă cunosc ori pentru că mă respectă, ci fiindcă votul meu, al românului generic și anonim, servește scopurilor lor politicianiste. Poate tocmai de aceea, noi, ăștia, care nu facem jocul Mafiei, nu vom marșa la mesajele viclene ale oligarhilor. Pe noi, domnii mafioți nu ne pot atrage pe drumul pierzaniei!

(”Tricolorul”, 20 aprilie 2004)

Categorii: Naționalism, Politică - Partidul România Unită, Restituiri, Viaţa mea, cărţile mele | Lasă un comentariu

Navigare în articol

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com. Tema: Adventure Journal de Contexture International.

