VLAD HOGEA: „Sărăcia a devenit o regulă în societatea românească!”

OASE CU MADUVA
TVR IAŞI: Bună seara din nou, doamnelor şi domnilor! Suntem de Sfântul Andrei. Mai este o săptămână de campanie, lucrurile se precipită, se agită, candidaţii doresc să prezinte ultimele mesaje în aceste zile. Îl avem în studio pe domnul Vlad Hogea, candidat din partea PP-DD, în Colegiul 11 pentru Camera Deputaţilor.
VLAD HOGEA: Bună seara, bine ne-am regăsit! Iată, este Sfântul Andrei, o zi plină de superstiţii. Să ştiţi că, la mine, linia vieţii e foarte lungă şi foarte adâncă, aşa că privesc aceste alegeri cu încredere. Cândva îmi spunea bunul meu prieten, Aristide Buhoiu (marele om de televiziune, care s-a prăpădit, din păcate, prea devreme), că energia vitală, izvorul puterii tale ţi-l tragi de acolo de unde ai băut prima apă. Eu sunt ieşean get-beget şi iată că Dumnezeu a făcut ca şi acum, la 35 de ani, să candidez în oraşul meu, pentru Camera Deputaţilor, în Colegiul CUG, un colegiu în care, când eram mic, în anii ’80 ,mergeam la bunicul meu, care era şef de complex la ICRM, în Manta Roşie. Întâmplarea face ca şi mama, în primii doi ani de învăţământ, să-i fi făcut ca profesoară de matematică la Şcoala 2 din Bucium, iar bunica mea dinspre mamă a copilărit în Târguşorul Nicolina, deci tot prin partea aceea a oraşului. Iată cîteva coincidenţe frapante, apropo de ezoterism şi de superstiţiile Sfântului Andrei.
TVR IAŞI: Este important pentru un candidat să fie om al locului, cum se spune, dar este şi important ca acel candidat să aibă o susţinere politică şi apoi să aibă o susţinere a propiei cariere, pentru că ştiţi foarte bine discuţiile despre acest aspect.
VLAD HOGEA: Cu siguranţă, sunt voturi de tip uninominal. Este un scrutin în care ne batem om la om şi e foarte important ca partidele politice să vină cu oameni verticali, cu oameni întregi, nu cu măşti care se ascund în spatele unor branduri. Din păcate, ceea ce văd eu în colegiul meu sunt meshuri, bannere, panouri, în care candidatul unui brand, puternic, să zicem, îşi ascunde slăbiciunea, apărand mereu alături de alte persoane. Mie mi se pare ciudat, aici nu se votează în grup, nu suntem la un vot pe listă, nu este o echipă care candidează, ci este un om care trebuie să-şi arate valoarea. Pentru că în Colegiul 11 nu va veni ca deputat nici domnul Ponta, nici domnul Antonescu, nici domnul Nichita, nici domnul Adomniţei – care apar pe respectivele panouri. Va veni, dacă va fi ales, candidatul. De ce nu apare Grigore Crăciunescu SINGUR pe acele panouri?
Ce-ar fi fost dacă eu aş fi venit de mână cu Dan Diaconescu, în colegiu, să mă ascund în spatele vechiului meu prieten faţă de care m-am reapropiat anul trecut, de Ziua Armatei (pe 25 octombrie 2011), punând umărul la o construcţie politică nouă, tânară, care vrea să se constituie intr-o alternativă şi la USL, şi la ARD.
Aici trebuie să fim bărbaţi politici şi respectiv doamne în politică (cele care sunt de genul feminin), să nu ne ascundem slăbiciunile, ci, dimpotrivă, să fim oameni sinceri, să venim în faţa oamenilor cu ceea ce suntem noi cu adevărat, pentru că există viaţă şi dupa 9 decembrie şi tot aici trăim. Eu nu merg prin Iaşi în campanie electorală – eu trăiesc în Iaşi, n-am venit de nicăieri şi nu plec nicăieri.
TVR IAŞI: Apropo de viaţa de după alegeri – ne-am obişnuit să gândim că aceste alegeri, fie locale, fie generale, sunt sfîrşitul lumii, după care nu mai ştim ce mai urmează. Cum vedeţi după această activitate şi dacă întrevedeţi o colaborare cu forţele politice, pentru interesul local?
VLAD HOGEA: Noi am spus că ne vrem a ne constitui în mediatori ai scenei politice, în nişte vremuri tulburi, dominate, din păcate, de politicianismul ieftim – şi am vazut bătăliile eterne dintre Palatele Cotroceni şi Victoria, care au dus la o scădere dramatică a nivelului de trai şi respectiv la pierderea unor poziţii importante ale ţării noastre, pe plan intern şi pe plan internaţional.
În Parlament, noi vom participa la o guvernare doar în condiţiile în care guvernarea se face în jurul nostru. Noi credem că USL, avînd vreo 7 partide în interior, nu va reuşi să aibă, prin niciunul din marile partide pe care le conţine mai multe voturi decît va avea PP-DD în aceste alegeri. Şi, atunci (de ce nu?), PP-DD să fie chemat, ca primul partid al ţării, la Palatul Cotroceni, ca să desemneze primul ministru. Nu este o ipoteză fantezistă, ci este o ipoteză de lucru şi eu cred că nimeni nu este câştigător dinainte, domnule Trofor. Eu cred că ieşenii vor alege, cu sufletul lor, cu mintea lor şi cu priceperea lor în a discerne oamenii buni de oamenii răi, oamenii care au guvernat de oamenii care nu au fost niciodată la putere. Ieşenii vor veni pe 9 decembrie şi vor aplica ştampila nu doar pe un brand politic (că mulţi spun – ’’Domnule, votez cu partidul ăla şi mă duc cu candidaţii ăia!”), dar, mai ales , pe un om. Pentru că sunt locuri în judeţul Iaşi unde un partid are candidaţi politici puternici, care vor trage respectiva formaţiune în sus şi sunt locuri unde sunt candidaţi slabi, care nu merită să fie votaţi (cum se întâmplă cu contracandidatul meu păşcănean de la USL, Grigore Crăciunescu, în Colegiul 11 din Municipiul Iaşi).
De aceea, eu îi îndemn pe ieşeni să se gândească foarte bine înainte de a aplica o ştampilă, să vadă ce-a făcut în viaţă fiecare dintre candidaţii cu şanse, să vadă dacă omul respectiv va mai ramâne in colegiu şi după data fatidică de 9 decembrie, sau dacă e venit de la Paşcani doar în detaşare, pe perioada campaniei electorale.
Sau să vadă dacă omul respectiv nu cumva în 2010 a tăiat salarii, pensii, a desfiinţat spitale şi acum îşi schimbă culoarea,din portocaliu în albastru (cum face Cristina Dobre). Vedeţi, nu atacul la persoană este prioritatea mea, dar o critică a guvernărilor anterioare şi a ipocriziei care încă domină discursul şi atitudinea adversarilor mei politici nu poate lipsi din această abordare.
TVR IAŞI: Da, aţi spus de arbitri, un partid care se doreşte a fi un arbitru, sau mediator, dar ştim foarte bine că un arbitru poate, în limbaj fotbalistic, să trântească un meci, dacă nu este cinstit. Sunt oameni în acest partid, de care dumneavoastră spuneţi – şi ştim că este tânăr intrat pe scena politică – oameni care vor putea juca prin întreaga lor prestaţie în Parlament rolul de arbitru?
VLAD HOGEA: Cu siguranţă! Iată, mă gândeam la prietenul meu Mircea Chelaru, care candidează la un colegiu în Bucureşti, un general cu ţinută morală impecabilă şi care cu siguranţă va fi votat de foarte mulţi români, şi care îmi spunea aseară, la telefon: ’’Vlade, când mai mergi la televiziune şi te întreabă moderatorul ce doctrină avem noi, cei din PP-DD, să le spui aşa – că avem Doctrina Tricoloră!”… Cred că un naţionalist convins cum este Mircea Chelaru, şi cum mă simt de o viaţă şi eu, are dreptate.
Cred că programul nostru este, metaforic vorbind, „programul bobului de grâu care încolţeşte” (cum spunea un gânditor român, pe vremuri), şi nu avem nevoie de fiţuici ca să ne punem nu ştiu ce promisiune electorală pe hârtie. Lucrurile se vor rezolva de la sine, în momentul în care vine la putere o nouă clasă politică şi va fi o nouă abordare, iar doctrina noastră este Doctrina Tricoloră, e Doctrina Naţională. Suntem oameni de stânga şi suntem ataşaţi de valorile fundamentale – Dumnezeu, Naţiunea şi Familia, care au cam fost uitate, din păcate, după 1989.
TVR IAŞI: Da, ne temem de naţionalismul excesiv, de accentele patriotarde, dar nu putem trăi în afara unei ţări, fără un sentiment patriotic. Mâine este ziua de 1 Decembrie. Mai reprezintă această zi ceva pentru români şi ce ar trebui făcut ca toţi românii să simtă această zi ca pe o zi a lor şi nu a autoritaţilor, şi nu o zi pentru alte manifestări de acest gen?
VLAD HOGEA: Pâna la urmă, domnule Trofor, cămaşa este mai aproape decît haina. Sigur că suntem oameni universali, siguri că suntem europeni, dar, până la urmă, suntem ieşeni şi suntem români. Eu, ca ieşean, îmi doresc ca aici să fie capitala regională a Moldovei – nu la Suceava, cum vrea domnul Flutur sau alţii, nu la Bacău, unde a dus-o într-o vreme domnul Hrebenciuc. Eu ca român îmi doresc ca ţara mea să fie una dintre cele mai bine poziţionate în clasamentul Uniunii Europene.
Vreau să luăm mai mulţi bani de la bugetul UE decît dăm şi nu e nimic rău în asta. Fiecare trebuie să-şi apere, cum spunea poetul pe vremuri, „săracia, şi nevoile, şi neamul”. Din păcate, noi nu ne mai apărăm decât săracia, care a devenit o regulă în societatea românească, după 1989, şi e o diferenţă foarte mare dintre pătura de oameni foarte bogaţi şi pătura din ce în ce mai largă de oameni săraci.
TVR IAŞI: Vă mulţumesc foarte mult pentru participarea la emisiune şi vă doresc succes in continuare. Toate cele bune!
(Interviul a fost difuzat vineri, 30 noiembrie, de postul TVR IAŞI)

Categorii: Caricaturi, Naționalism, Politică - Partidul România Unită | Lasă un comentariu

Navigare în articol

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com. Tema: Adventure Journal de Contexture International.

