VLAD HOGEA: ”Aeroport Internațional în centrul triunghiului Iași – Bacău – Suceava?!”

Reprezentanții Autorității Aeronautice prezenți la sedința CJ de miercuri, 4 aprilie, au declarat că Aeroportul din Iași va fi închis din septembrie încolo! Decizia e surprinzătoare și nu prea. Prin adresele cu nr. 31321/26.10.2011 şi nr. 6022/22.02.2012, AACR comunicase Consiliului Judeţean Iaşi că la Aeroport există probleme de siguranţă care necesită atenţie şi mǎsuri imediate, dupǎ cum urmeazǎ: ”Pista se află intr-o stare avansată de degradare, prezentând defecte multiple ale stratului de ciment (dale). Acestea cuprind aproape toate defectele menţionate in Normativul privind evaluarea stării de degradare a îmbrăcăminţilor din beton de ciment ale suprafeţelor aeroportuare – indicativ NP-085-2004; Degradarea stratului de uzură se manifestă pe suprafeţe extinse generând criblură şi material care poate fi absorbit sau antrenat de motoarele aeronavelor, factor extrem de grav cu potenţial de risc major; Planeitatea suprafeţei a fost afectată şi din cauza acestui fapt există zone in care evacuarea apelor pluviale nu mai este asigurată corespunzător, apa formând bălţi pe suprafaţa pistei; Este recomandata identificarea de soluţii pentru construirea unor noi acostamente pentru pistă, precum şi a unui sistem de colectare si drenare a precipitaţiilor. Considerăm că reparaţia curentǎ planificatǎ pentru anul 2012 la infrastructura existentǎ nu poate asigura rezolvarea problemelor enunţate mai sus”.
Iată la ce dezastru a dus nepăsarea ciocoilor locali care au gestionat chestiunea Aeroportului, în ultimele două decenii. Nimeni nu a mișcat un deget. Toți figuranții scenei politice s-au complăcut în indolență și minciună. Dar lucrurile nu mai pot continua așa.
În ultimele decenii, călătoria cu avionul nu mai este considerată un lux (rezervat, pe vremuri, unor categorii foarte restrânse și privilegiate), ci o necesitate. Din ce în ce mai mulți oameni recurg la transportul aerian. Eu susțin cu toată puterea realizarea unui mare Aeroport Internațional la Iași. Evident că trebuie pornit de la nevoie ca să ajungem la soluția optimă. Iar mărimea și structura noului aeroport trebuie să țină, neapărat, cont, de factori precum: numărul de curse care vor fi operate, tipul acestora (de linie sau charter), mărimea aeronavelor, traficul de pasageri estimat, timpii de lucru în fluxul de călători etc.
Este vital să știm ce fel de curse vor opera, din punct de vedere al prețului, pentru că e limpede că prețuri modice vor atrage un număr uriaș de pasageri. Dacă, în schimb, prețul unui zbor direct către o mare capitală europeană este mai scump decât al unuia efectuat cu escală prin București sau Timișoara, atunci avem o problemă de eficiență. Celor care spun că întâi să avem cursele și după aceea să facem un aeroport pe măsură trebuie să le precizăm că nici o companie serioasă nu-și va permite să opereze în condiții tehnice precare, pe un aeroport necorespunzător.
În plus, putem dezvolta o întreagă industrie pe orizontală: hoteluri, restaurante, zone de shopping, circuite turistice interne în zona Iașiului și a Moldovei etc. Este rușinos că un aeroport unde se efectuau curse încă din 1905 (când alții din afară nici nu știau ce este un avion) să rămână anchilozat într-un ”proiect” mereu amânat.
Dar, ca să fiu sincer până la capăt, cred că trebuie analizată cu mare atenție varianta unui mare Aeroport Internațional în zona Pașcani (pe Valea Siretului), situat în centrul triunghiului de aeroporturi Iași – Bacău – Suceava, și care să deservească întreaga zonă a Moldovei! De ce să nu facem un aeroport regional, cu adevărat important pe harta aeriană a Europei?

Anunțuri
Categorii: Naționalism, Politică - Partidul România Unită | Lasă un comentariu

Navigare în articol

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com. Tema: Adventure Journal de Contexture International.

%d blogeri au apreciat asta: