MIHNEA BLIDARIU LA RAPORT

Mihnea Blidariu s-a născut pe 6 septembrie 1979, la Bacău. A absolvit Liceul de Muzică şi Arte Plastice “G. Apostu”. A urmat cursurile Facultăţii de Litere din cadrul Universităţii Babeş -Bolyai din Cluj Napoca, secţia Etnologie. Este membru fondator al formaţiei LUNA AMARĂ. Autor a două volume de poezie (”No Future”, 2004 şi ”Mânia.ro”, 2006) şi a unui roman (”Playlist”, 2010, Casa de Pariuri Literare). Membru activ în campania ”Salvaţi Roşia Montană!”. Organizator a trei ediţii de festival FânFest la Roşia Montană. Co-organizator a unei ediţii de festival Stufstock 2009, Vama Veche.

Nastratin: De obicei, interviurile cu Mihnea Blidariu sunt dintre cele serioase. Poţi să răspunzi la câteva întrebări pentru o revistă de umor?

Mihnea Blidariu: De putut, pot. Şi de vrut, vreau. Aşadar…

Nastratin: Crezi că ai umor? Şi la ce-ţi foloseşte?

Mihnea Blidariu: Da, cred că am. Nu ştiu precis dacă e mai mult sau mai de calitate decât al altora, deşi cred că am văzut atât oameni mai amuzanţi decât mine, cât şi oameni mai insipizi decât mine. Folosesc umorul în scopuri terapeutice, adică să mă relaxez şi să nu o iau razna trecând prin minunata realitate românească. Dar uneori îl mai folosesc şi ca să enervez oamenii care nu-mi dau pace sau, pur şi simplu, când mă prostesc fără sens…

Nastratin: Trăieşti din muzică? Şi cum trăieşti?

Mihnea Blidariu: Trăiesc din muzică şi din scris şi trăiesc rezonabil. Adică dau banii pe chirie, cărţi şi ţigări. Îmi gătesc singur de cele mai multe ori şi nu pot să spun că am prea multe ţoale. N-am maşină şi nici iPhone 4. La naiba, tocmai am descris un bugetar!…

Nastratin: Cu cine eşti mai bun prieten: cu Mani de la “Urma” sau Byron de la “Byron”?

Mihnea Blidariu: Hahahaha! Cu Byron.

Nastratin: Ce vrei să te faci când vei fi mare?

Mihnea Blidariu: Pescar pe o insulă în Grecia. Deşi, la ce haos e la ăia, poate n-o să fie o idee tocmai strălucită…

Nastratin: Te încearcă des celebritatea? Crezi că cititorii noştrii ştiu cine este Mihnea Blidariu?

Mihnea Blidariu: Ea mă încearcă, eu mă ţin tare! Probabil că majoritatea nu ştiu, sau au auzit doar de Luna Amară. Dar e bine aşa, că nu mai am bani să-mi angajez şi badigard!…

Nastratin: Crezi că România o să-şi mai revină din rahatul ăsta?

Mihnea Blidariu: Ţine cam de mult, e adevărat… sincer, nu ştiu. Dar ce e sigur e că moartea le rezolvă pe toate. Aşa că, şi dacă nu-i dăm jos pe ăştia, să ieşim din rahat, tot or să dea colţul până la urmă…. nu?

Nastratin: Cine te enervează cel mai tare?

Mihnea Blidariu: Aoleu, îs mulţi! Politicienii corupţi (cred că ăsta e un pleonasm…), Poliţia, Jandarmeria, controlorii de autobuz, nostalgicii comunişti, babele care stau pe vizor toată ziua, maneliştii, telenovelele… Doamne, ce nervos sunt!…

Nastratin: Crezi în vorba din bătrâni: “Nu te pune cu prostul, că are minte odihnită”?

Mihnea Blidariu: O, da! O poţi verifica în fiecare zi, pe stradă. Sau la televizor, dacă ai răbdare să te uiţi…

Nastratin: Care este ultima carte citită (te rog să nu-mi spui “Levantul”) şi care este ultima carte scrisă?

Mihnea Blidariu: ”Pygmy” – Chuck Palahniuk (aţi notat, domnu Băsescu?) şi ”Playlist”, romanul meu apărut la Casa de Pariuri Literare.

Nastratin: Se face mişto de tine, pe seama faptului că eşti moldovean?

Mihnea Blidariu: Nu prea, să ştii. Chiar şi când am venit la Cluj, în 1998, mulţi mă luau drept maghiar, cred că din cauza mustăţii. Bine, mai facem noi glume în trupă, bancuri cu regiuni şi aşa… Prietenii ardeleni mai râd de mine că, atunci când mă sună cineva din Moldova, îmi schimb automat accentul, fără să-mi dau seama.

Nastratin: Acolo la Cluj vă e dor de Boc?

Mihnea Blidariu: De Boc? Deloc!

Nastratin: Trăieşti în România – eşti masochist?

Mihnea Blidariu: Am avut un concert la Deva şi a doua zi în Vama Veche. Am făcut 16 ore cu maşina. Apoi, am făcut din Bucureşti la Roşia Montană, 10 ore cu maşina. Dacă sunt încă aici, înseamnă că da, sunt masochist! Aviz amatoarelor, haha…(ce glumă proastă, geeez…)

Nastratin: Ce-ai mai făcut în vreme de criză?

Mihnea Blidariu: Ce făceam şi în vreme de ne-criză: muzică, literatură, activism civic, plimbat cu bicicleta, citit, gătit, filme.

Nastratin: Ce culoare are muzica voastră?

Mihnea Blidariu: E o combinaţie între culoarea asfaltului şi cea a cerului.

Nastratin: Vrei să te întreb ce planuri de viitor ai?

Mihnea Blidariu: Da, vreau!

Nastratin: Atunci, ce planuri de viitor ai?

Mihnea Blidariu: Of… hai că-ţi zic: scoatem album nou în octombrie, plecăm cu el în turneu, vrem să ajungem şi afară. M-am apucat de următoarea carte, dar nu ştiu când va fi gata. Vreau să aduc pacea mondială şi să pun capăt foametei. A, şi să găsesc o modalitate de a-l exila pe Becali undeva, foarte departe! Pe Marte, de preferinţă…

Nastratin: Un gând bun pentru năstruşnicul “Nastratin”?

Mihnea Blidariu: ”Nastratine” – sănătate, tiraj maxim, cât mai mulţi cititori şi independenţă jurnalistică! Şi sper să nu te cumpere Vântu…

(A consemnat HORAȚIU ȘERB; interviu publicat în revista ”NASTRATIN” nr. 12, 22-28 august 2011)

 

Categorii: ”Nastratin”, Caricaturi | Lasă un comentariu

Navigare în articol

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com. Tema: Adventure Journal de Contexture International.

