Vlad Hogea: ”Poezii de tinerețe” (IX)

DOR DE TINE

Atunci când mi-este rău, ori mi-este bine

Atunci când știu și-atunci când nu mai știu

Atunci când e devreme sau târziu,

Mi-e dor de tine, cumplit de dor de tine.

Atunci când uit, ori amintirea îmi revine,

Atunci când pot, și-atunci când nu mai pot,

Atunci când cer și-atunci când arunc tot,

Mi-e dor de tine; doar atât: de tine.

Atunci când las și-atunci când sunt lăsat,

Atunci când sper și-atunci când mă reține

Un gând fugar că iar m-am înșelat –

Un lucru-i sigur: dorul meu de tine.

Atunci când tac, dar și atunci când strig,

Atunci când mantia mi se cuvine,

Și-atunci când chiar și-n plapumă mi-e frig,

Mă zvârcolește dorul crud de tine.

Și-aș vrea să plec spre tine ca un vis,

S-ajung, să văd, să simt, să mă aline

Iar mâna ta, iar glasul tău ucis

De ură, de orgoliu, deci: de mine.

Sunt încă treaz, sunt încă eu, sunt încă viu

Dar nu te am și nu mi-e bine –

Rămân mai trist, mai singur, mai pustiu

Și plâng, și-n plânsul meu mi-e dor de tine.

Aș vrea să țip, dar gura mi-este mută,

De ce a fost, sau n-a fost, sau mai vine,

Și mă întreb ce ursitoare slută

Mi-a hărăzit durerea pentru tine.

Ți-am scris în noapte (stelele pălesc!) –

Poate-i puțin, poate-i stupid, poate nu-i bine;

Voiam să știi doar că te mai iubesc

Și că mi-e foarte, foarte dor de tine…

Categorii: Poezii de tinereţe, Viaţa mea, cărţile mele | Lasă un comentariu

Navigare în articol

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com. Tema: Adventure Journal de Contexture International.

