Vlad Hogea: „Poezii de tinereţe” (VIII)

CHEIA

Cândva m-am oglindit în ochii tăi

Dar noaptea îmi arată perna goală

Şi n-am cui cere, Doamne, socoteală,

Deşi nu-s cel mai rău din cei mai răi…

Şi patul gol îmi e pe jumătate

Deşi cearşaful e întins deplin –

Şi visele doar dintr-o parte vin,

Până s-or risipi, spre ziuă, toate.

Mi-e dor de tine cum mi-e dor de mine,

De carnea-ţi ca de carnea-mi îmi e dor

Şi în sărutul tău mă nasc şi mor

Atunci când mi-e mai rău sau mi-e mai bine.

Mă pierd în părul tău, deşi rămâne

O amintire – cum rămâi şi tu,

Dar nu îţi spun nici „Vino!”, nici „Te du!” –

În vremea despărţirilor păgâne.

Eu n-am plecat niciunde, sunt loial:

Singurătăţii mele brav oştean –

Mai trist şi mai bătrân din an în an,

Prezent doar la apelul nominal.

Nu ştiu a cui e vina, cine face

Că luna ne rânjeşte sus, din cer,

Iar în uitarea stelelor ce pier

Ne regăsim şi eu, şi tu, tenace.

Doar nume scrijelite pe-un copac,

Hrisov al soartei noastre blestemate,

Ca un jungher ce ni se-nfige-n spate,

Iar toţi din jur îi sunt complici şi tac.

De-ajuns cu sâmbăta schimbărilor la faţă:

Acum, când scriu, duminica apare,

Cu bruma-i de speranţă şi de soare

Care să-ţi intre şi să-mi intre-n viaţă.

Şi, da, acest poem e pentru tine,

Scris chiar cu lacrima acestei nopţi

Şi cu rugina de la multe porţi

Care-ţi închid cărarea către mine…

Morala (sau povaţa, sau ideea):

Descuie lacătul şi-aruncă cheia!

Categorii: Poezii de tinereţe, Viaţa mea, cărţile mele | Lasă un comentariu

Navigare în articol

Lasă un comentariu

Blog la WordPress.com. Tema: Adventure Journal de Contexture International.