Vlad Hogea: „Poezii de tinereţe” (VI)

SCRISOARE

Nici nu disting: e-un câine care latră

Sau trece o maşină de gunoi

Pe când la zidul urii dintre noi

Punem prosteşte piatră peste piatră?

Nu-ţi scriu nici să te cert, nici să-ţi cer scuze,

Aşa cum am făcut-o-n alte dăţi;

Nu vreau nici să te-ascunzi, nici să te-arăţi,

N-am timp nici de iertări, nici de acuze.

Rămâi sau nu cum eşti (tu ştii mai bine!),

Fă ce-ai ales ori ia-o pe-un alt drum –

E prea târziu sau prea devreme acum

Să mă asculţi o dată şi pe mine.

Dar vreau ca tu să ştii că-n casa noastră

Miroase a-sărbătoare şi a brad,

Deşi toţi fulgii despărţirii cad

Când te aştept fanatic la fereastră.

Poate nu vii (deja mi-ai precizat-o

Într-un mesaj pe care nu-l doream!);

Dar ochii mei rămâne-vor la geam,

Căci sufletu-i la tine, adorato.

Iubita mea, profundă şi frumoasă,

Pierdută…regăsită…ieri şi azi…

Din ceruri parcă te aştept să cazi

În seara sfânt-a-ntoarcerii acasă.

Acum te las…rămâi cu Dumnezeu…

Chiar dacă nu vii de acest Crăciun,

Tot n-am puterea să-ţi urez „Drum bun!”

Către o lume-n care nu-s şi eu.

Există un mic bine-n orice rău:

Poţi să spui „Nu!” (cum poţi să spui şi „Da!”),

Dar fără mine, tu eşti tot a mea –

Chiar fără tine, eu sunt tot al tău…

Şi-atât aş vrea: scrisoarea-mi de departe

Să te găsească-n viaţă, nu în moarte.

Categorii: Poezii de tinereţe, Viaţa mea, cărţile mele | Lasă un comentariu

Navigare în articol

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com. Tema: Adventure Journal de Contexture International.

